Kupując w Internecie nie jesteśmy anonimowi. Każdy sklep internetowy ma wiedzę o tym co, kiedy i za ile kupiliśmy oraz jakie są nasze preferencje i zainteresowania. Handel tradycyjny, czyli realizowany poprzez centra handlowe pozornie nie daje takich możliwości. Osoba wchodząca do salonu sprzedaży pozostaje praktycznie anonimowa. Nie wiadomo jakie są jej ulubione marki, czy to pierwsze czy też kolejne odwiedziny w danym sklepie, co kupiła lub jakie miejsce odwiedziła wcześniej. Sytuacja ta jednak ma szansę szybko się zmienić dzięki zastosowaniu technologii mobilnych.
System Cisco CMX
- monitorować ruch klientów w obrębie centrum i poznawać ich preferencje konsumenckie, np. kiedy i jak często odwiedzają dane miejsca, które sklepy są odwiedzane częściej, a które rzadziej,
- w jaki sposób docierają do centrum handlowego,
- jakie są najczęściej wybierane ?ścieżki? poruszania się po centrum,
- ile czasu spędzają na zakupach, a ile na innych aktywnościach (restauracja, rozrywka) itp.
CMX Analytics
- planowanie rozwoju centrum,
- dobór odpowiednich działań marketingowych,
- weryfikację polityki cen najmu oraz trafności położenia danego lokalu itd.
- ile osób odwiedziło sklep,
- ile zatrzymało się przy wystawie a ile w ogóle nie zwróciło na nią uwagi.
CMX Engagement
Nie tylko telefon
Autorem tekstu jest Maciej Flak, PSS Cisco Enterprise Networking/Mobility, Cisco Systems Poland, przy współpracy z Pawłem Majewskim, Key Account Managerem z EIP Sp. z o.o. Artykuł ukazał się 28.06.2014 na łamach portalu Forbes Polska www.forbes.pl