Dynamiczny rozwój działalności spowodował, że dotychczas wykorzystywane kilkunastoletnie środowisko informatyczne Inter Cars przestało spełniać oczekiwania biznesu. Poszukiwano rozwiązania, które poprawi wydajność i zapewni wsparcie pracy deweloperów. Wybór padł na serwery IBM Power Systems oraz macierze IBM FlashSystem V840. Projekt zrealizowali wspólnie specjaliści EIP Sp. z o.o. i IBM Polska.

Dotychczasowa platforma była rozbudowywana przez osiem lat. Nowe środowisko miało zapewniać nie gorsze warunki nie tylko wydajnościowe, ale także te związane z budowaniem środowisk dewelopersko-testowych. Inter Cars stale bowiem zmienia, zainstalowane na tej platformie aplikacje, które wykorzystywane są przez wszystkie działy firmy.

Równolegle prowadzonych jest cały czas kilka tego typu projektów. Jednocześnie dział sprzedaży Inter Cars wymaga dostępu do systemów IT od godziny 6 do 19. W takim trybie prowadzona jest sprzedaż w punktach handlowych. Oprócz tego całą dobę działa sklep online. Podobnie ? w trybie 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu ? pracuje magazyn i dział logistyki. Towar jest bowiem wysyłany do partnerów Inter Cars przez całą dobę. To wszystko wymaga ciągłej dostępności aplikacji.

Robert Kucharczyk, Dyrektor Pionu IT w Inter Cars S.A.

Jakie oczekiwania biznesowe sprawiły o konieczności modernizacji wykorzystywanych wcześniej platformy serwerowej?
W jaki sposób rozwiązania IBM sprawdziły się przy 18 tys. zapytań dziennie ? i z jakich etapów składał się projekt migracji?
Jakie powody zdecydowały o wykorzystaniu architektury IBM Power oraz macierzy IBM FlashSystem V840?
Zapraszamy do lektury Case Study, które opracowała redakcja ITwiz – plik .pdf dostępny jest do pobrania jako załącznik niniejszego artykułu.