W momencie gdy sytuacja wydaje się w Biebrzańskim Parku Narodowym stabilna chcemy zwrócić uwagę na to, jak dobrze wykorzystana technologia może pomóc. Jako EIP jesteśmy dumni, że choć trochę mogliśmy przyczynić się do jej opanowania i po prostu, po ludzku pomóc.

Wypowiedź Dyrektora Biebrzańskiego Parku Narodowego mgr. Andrzeja Grygoruka:

To był dla nas trudny czas ale też nieoczekiwane tak ogromne wsparcie od zwykłych ludzi, lokalnych mieszkańców i polskich przedsiębiorców. Firma EIP wypożyczyła nam najnowsze rozwiązanie do nowoczesnej komunikacji Cisco, klasy Enterprise. Dzięki temu zrealizowaliśmy mnóstwo spotkań zdalnie. Przeprowadziliśmy transmisje, które musiały się odbyć w ustalonym dużo wcześniej, jeszcze przed pożarem terminie. Dziękuję.


Wypowiedź Adama Chudek, Dział IT Biebrzańskiego Parku Narodowego:

To był dobry sprawdzian możliwości Cisco. Nie mieliśmy zwyczajnie czasu ani na wdrożenie skomplikowanego rozwiązania do wideokonferencji, ani tym bardziej na szkolenie pracowników parku – nasz priorytet w tamtym momencie to ratowanie parku. Od momentu rozpakowania urządzenia do pierwszego połączenia z oddziałem EIP w Białymstoku minęło mniej niż 15 minut. Aplikacja jest tak intuicyjna i tak znana że nie było potrzeby szkolenia uczestników naszych spotkań zdalnych. Co więcej byliśmy w stałym kontakcie z Marzeną Kordala-Kidrycką, która udzieliła nam wsparcia i odpowiedzi na każde techniczne pytanie. Dzisiaj korzystamy z tego rozwiązania praktycznie codziennie.


Wypowiedź Marzeny Kordala-Kidryckiej, Key Account Manager EIP S.A.

To był dla mnie osobiście szczególny moment. Tereny i okolice Biebrzańskiego Parku Narodowego to rejony mojego dzieciństwa. Wiedząc jakie mam możliwości wsparcia pracowników Biebrzańskiego Parku Narodowego jako przedstawiciel firmy EIP podzieliłam się tym w czym jesteśmy najlepsi – technologią. Doskonale zdawałam sobie sprawę, że tam gdzie kluczowe jest bezpieczeństwo i czas reakcji – tam musi być rozwiązanie Cisco. Biebrzański Park Narodowy od wielu lat jest naszym partnerem biznesowym więc oczywistym było to, że nie zostawimy ich w potrzebie. Wyposażyliśmy pracowników w nowoczesne i kompletne rozwiązanie Cisco do wideokonferencji składające się z wideoterminala Cisco Webex Room KIT oraz licencji Webex Meetings i Webex Teams. Sytuacja w BPN od niedzieli 19.04.2020 r. zmieniała się z godziny na godzinę. Dzisiaj wiemy jak się to skończyło i jak Polacy wspólnie zawalczyli o nasze dobro narodowe. Cieszę się, że mogłam dołożyć swoją „cegiełkę”. Zachęcam też każdą osobę, która to przeczyta do odwiedzin Biebrzańskiego Parku Narodowego a zwłaszcza ich interaktywnej wystawy. To niezwykłe miejsce i warto je znać.