W ostatnim numerze Harvard Business Review (157) Robert Kucharczyk, Dyrektor Pionu Informatyki w firmie Inter Cars S.A. i Krzysztof Krupa, Senior Dynamics NAV Solution System Architect w EIP Sp. z o.o. opowiedzieli jak system Microsoft Dynamics NAV wspiera ekspansję całej grupy Inter Cars na rynki zagraniczne.
Firma Inter Cars szybko objęła pozycję lidera branży i znalazła się w zestawieniu 500 największych polskich przedsiębiorstw. Obecnie ma oddziały w 16 krajach i jest największą firmą dystrybucyjną automotive w Europie Centralnej i Wschodniej. Ten sukces jest efektem skutecznego zarządzania oraz inwestycji w nowoczesne rozwiązania technologiczne. Jedną z nich jest rozwój systemu ERP, który stanowi kluczowy element strategii biznesowej.
Ustandaryzowanie wejścia do kolejnych krajów
„System ERP, na którym wówczas pracowaliśmy nie pozwalał np. na modyfikacje pozwalające na dostosowanie do wymagań prawnych, obowiązujących w innych krajach. Powstał więc pomysł, aby skorzystać z platformy Microsoft Dynamics NAV i na niej bazować w związku z rozwojem rynków zagranicznych.” – Robert Kucharczyk, dyrektor Pionu Informatyki (CIO) w Inter Cars
Uniklalne rozwiązania
„Otwarte środowisko systemu pozwala nam na budowanie unikalnych rozwiązań, dzięki którym Inter Cars nieustannie polepsza procesy biznesowe i podnosi przewagę konkurencyjną.” – Krzysztof Krupa, Senior Dynamics NAV Solution Architect w EIP
Wewnętrzny Komitet Standaryzacyjny systemu ERP
Aby ograniczyć koszty związane z rozwojem i wdrożeniami nowego systemu ERP staramy się, aby procesy były albo uniwersalne, albo łatwe do powielenia w poszczególnych krajach. Dzięki temu każde kolejne wdrożenie jest realizowane tym samym zbiorem funkcjonalności zawartych już w systemie ERP. Doprowadzamy do tego, aby Microsoft Dynamics NAV był maksymalnie jednolitą aplikacją w całej Grupie Inter Cars. To bardzo ułatwia przeprowadzenie każdego, nowego projektu – opowiada Robert Kucharczyk.
- Po pierwsze, jak bardzo różnią się procesy finansowo-księgowe w danym kraju,
- czy językowo firma jest gotowa na wdrożenie. Łatwiej jest wdrażać w tych krajach, gdzie przygotowany jest już katalog produktów Inter Cars, jeżeli zawiera on język kraju, w którym jest wdrażany.
Tekst ukazał się w Harvard Business Review Polska, numer 3 (157) Marzec 2016.