Na to pytanie stara się odpowiedzieć wielu przedsiębiorców. Na co dzień uczestniczymy w rozmowach o tym jak najkorzystniej dobrać pakiety tych usług i podzielić obowiązki pomiędzy wewnętrzny i zewnętrzny dział IT. Na W tym artykule zebraliśmy najważniejsze informacje o tym jak należy rozumieć zagadnienie Usług Zarządzanych i jakie korzyści mogą one przynieść.

Usługi zarządzane (ang. Managed IT Services) jest to outsourcing technologicznych i informatycznych procesów i operacji firmy. Oznacza to, że zadaniami – nie zawsze wszystkimi – departamentu IT przedsiębiorcy, zajmuje się wyspecjalizowana zewnętrzna firma.
Usługi zarządzane wiążą się z m.in. z obsługą aplikacji, zarządzaniem data center i bazami danych, back-upem, serwerami i zarządzaniem siecią firmową, a także monitoringiem ruchu i sieci oraz bezpieczeństwem. Przedsiębiorstwa z każdej branży od medycznej do finansowej oprócz swoich głównych celów muszą dbać o rozwój IT swojej firmy, tak aby nie pozostawać w tyle za konkurencją. Często jest to niezwykle trudne, ze względu na wysokie koszty usług informatycznych, brak odpowiednich technologii czy pracowników. Odpowiedzią na to są właśnie usługi zarządzane.

5 powodów, dla których warto korzystać z usług zarządzanych

  • Nowoczesne technologie
Dostawcy usług zarządzanych (ang. Managed Service Providers ? MSPs) korzystają z najnowszego sprzętu i technologii dostępnych teraz na rynku. Przedsiębiorca nie musi inwestować w sprzęt i rozwiązania informatyczne, które z biegiem czasu staną się nieaktualne. Dzięki ?usługom zarządzanym? ma gwarancję najnowszych technologii.
  • Mniejsze koszty i elastyczność

Inwestycja we własny dział IT jest niezwykle droga. Koszty generowane są przez specjalistyczne kadry, hardware, software i licencje. Usługi zarządzane pozwalają zmniejszyć wydatki. Częstą praktyką, z którą się spotykamy to podział obowiązków pomiędzy dostawcą usług zarządzanych i działem IT przedsiębiorstwa. Gdy wykonywaniem zadań zajmuje się zewnętrzny provider, z którym przedsiębiorstwo rozlicza się miesięcznie, ogromnym atutem jest elastyczność. Płacimy za to, z czego chcemy korzystać a zbędne rozwiązania, które nie przynoszą zysków szybko zostają wyeliminowane.

  • Zmniejszenie ryzyka
Przedsiębiorstwa posiadające tylko własne działy IT, muszą liczyć się z ryzykiem, jakie ponoszą. Naprawienie niespodziewanych problemów związanych z bazami danych, awariami data center czy błędami software?u mogą trwać kilka godzin i wymagać dużych nakładów pieniężnych. W usługach zarządzanych obsługa systemów stoi po stronie providera i musi być dobrze zabezpieczona. Ekspresowe reakcje i wsparcie są zagwarantowane przez SLA.
  • Wysokie bezpieczeństwo
Dostawcy usług zarządzanych, jak np. EIP Sp. z o.o. zapewniają wysokie bezpieczeństwo i wsparcie 24x7x365. Często gwarantem są rządowe certyfikaty czy międzynarodowe standardy ISO / TL. Przedsiębiorca nie obsługuje serwerów, chmury i jej zabezpieczeń, firewallów i nie szyfruje danych. To należy do providera. Dodatkowo, najważniejsze dla firmy dane zawsze będą bezpieczne, możliwe do odzyskania i dostępne z dowolnej lokacji.
  • Skupienie się na celach
Usługi zarządzane pozwalają odciążyć firmę od inwestycji w technologie IT. Przedsiębiorstwo i jego pracownicy mogą skupić się na głównych zadaniach firmy ? realizowaniu inwestycji pomagających zdobywać nowych klientów i ekspansji na kolejne rynki. Wewnętrzne działy IT koncentrują się na zarządzaniu krytycznymi sprawami i wsparciu biznesu w realizacji strategii rozwoju, dla której w dzisiejszych czasach technologia ma ogromne znaczenie.
EIP oferując rozwiązania ?usług zarządzanych? (ang. ?Managed IT Services?)  współpracuje z vendorami jako autoryzowany partner serwisowy. Firma gwarantuje całodobowe wsparcie, a wszystkie zadania dotyczące rozwiązań technologicznych i bezpieczeństwa są realizowane przez certyfikowanych inżynierów.