Tegoroczna konferencja Directions EMEA to największe dotychczas wydarzenie poświęcone systemowi Microsoft Dynamics NAV. Do Pragi przyjechało aż 1754 uczestników z 52 krajów, wśród których znaleźli się reprezentanci 588 firm partnerskich. W ciągu trzech dni wezmą udział w 150 sesjach prowadzonych przez 126 prelegentów. Przyszłoroczna Directions EMEA, która będzie jubileuszową, już dziesiątą konferencją odbędzie się w Madrycie w dniach 04 – 06.10.2017.
W tym roku w Pradze zespół EIP Dynamics NAV reprezentowali Jacek Zakrzewski, Rafał Rudalski, Krzysztof Krupa i Adam Zubka. We wtorek po siedmiogodzinnej podróży nasza delegacja dotarła do Pragi. Konferencja wystartowała w środę z samego rana. Pierwszy dzień poświęcony był na przegląd dotychczasowych osiągnięć, plany rozwojowe NAV do 2019 roku oraz prezentację części, na którą z niecierpliwością czekali wszyscy ? nowości wprowadzonych do Microsoft Dynamics NAV 2017.
Nowości w wersji Microsoft Dynamics NAV 2017
- 1. Możliwość uruchomienia klienta NAV w Outlooku i Outlooku 365, gdzie na podstawie otrzymanego e-maila system proponuje:
- utworzenie nowego kontaktu w NAV, jeśli nadawca jest nowy
- utworzenie oferty, zamówienia lub faktury, jeśli wiadomość pochodzi o naszego nabywcy lub dostawcy
- przejście z poziomu Outlooka do oferty bądź zamówienia, jeśli w wiadomości znajduje się jego numer
-
- 2. Power BI dostępny wewnątrz systemu NAV.
- 3. Setup and Configuration, czyli wbudowany kreator ustawień pomagający użytkownikowi w łatwy sposób przejść przez wymagane pola w tabelach konfiguracyjnych.
- 4. Aktualizacja User Experience:
Ulepszony klient mobilny:
-
- szybkie akcje jednym kciukiem (tzw. swipe actions)
- dodatkowe akcje dostępne po przytrzymaniu palca na ekranie
- większona szybkość działania
- obsługa miniaturek
Wspomaganie podejmowania decyzji w oparciu o machine learning.
- 5. Finance: Rozbudowany o kategorie i podkategorie plan kont.
- 6. Jobs: powiązanie zdarzeń z kalendarza w Outlooku z poszczególnymi zleceniami przypisanymi do danej osoby.
- 7. CRM: dostępność towaru widoczna w CRM.
- 8. Items:
- Dodatkowe atrybuty towarów, np. wymiary, kolor, ilość rdzeni
- Nowy widok listy towarów w postaci kafelków ze zdjęciami
- Wielopoziomowe grupy towarowe
- 9. E-everything: OCR ? możliwość skanowania pozycji z dokumentów, np. faktury zakupu.
- 10. Power Apps, czyli tworzenie prostych aplikacji bez konieczności pisania kodu metodą drag and drop.
- 11. Extensions:
- Możliwość wykorzystania wszystkich obiektów NAV przy tworzeniu rozszerzeń
- Wsparcie dla wielojęzyczności
- Wsparcie dla web serwisów
- Dedykowana strona do zarządzania rozszerzeniami