Tegoroczna konferencja Directions EMEA to największe dotychczas wydarzenie poświęcone systemowi Microsoft Dynamics NAV. Do Pragi przyjechało aż 1754 uczestników z 52 krajów, wśród których znaleźli się reprezentanci 588 firm partnerskich. W ciągu trzech dni wezmą udział w 150 sesjach prowadzonych przez 126 prelegentów. Przyszłoroczna Directions EMEA, która będzie jubileuszową, już dziesiątą konferencją odbędzie się w Madrycie w dniach 04 – 06.10.2017.

W tym roku w Pradze zespół EIP Dynamics NAV reprezentowali Jacek Zakrzewski, Rafał Rudalski, Krzysztof Krupa i Adam Zubka. We wtorek po siedmiogodzinnej podróży nasza delegacja dotarła do Pragi. Konferencja wystartowała w środę z samego rana. Pierwszy dzień poświęcony był na przegląd dotychczasowych osiągnięć, plany rozwojowe NAV do 2019 roku oraz prezentację części, na którą z niecierpliwością czekali wszyscy – nowości wprowadzonych do Microsoft Dynamics NAV 2017.

Nowości w wersji Microsoft Dynamics NAV 2017

  1. 1. Możliwość uruchomienia klienta NAV w Outlooku i Outlooku 365, gdzie na podstawie otrzymanego e-maila system proponuje:
  • utworzenie nowego kontaktu w NAV, jeśli nadawca jest nowy
  • utworzenie oferty, zamówienia lub faktury, jeśli wiadomość pochodzi o naszego nabywcy lub dostawcy
  • przejście z poziomu Outlooka do oferty bądź zamówienia, jeśli w wiadomości znajduje się jego numer
    1. 2. Power BI dostępny wewnątrz systemu NAV.
    2. 3. Setup and Configuration, czyli wbudowany kreator ustawień pomagający użytkownikowi w łatwy sposób przejść przez wymagane pola w tabelach konfiguracyjnych.
    3. 4. Aktualizacja User Experience:

Ulepszony klient mobilny:

    • szybkie akcje jednym kciukiem (tzw. swipe actions)
    • dodatkowe akcje dostępne po przytrzymaniu palca na ekranie
    • większona szybkość działania
    • obsługa miniaturek
Pomoc kontekstowa;
Wspomaganie podejmowania decyzji w oparciu o machine learning.

  1. 5. Finance: Rozbudowany o kategorie i podkategorie plan kont.
  2. 6. Jobs: powiązanie zdarzeń z kalendarza w Outlooku z poszczególnymi zleceniami przypisanymi do danej osoby.
  3. 7. CRM: dostępność towaru widoczna w CRM.
  4. 8. Items:
  • Dodatkowe atrybuty towarów, np. wymiary, kolor, ilość rdzeni
  • Nowy widok listy towarów w postaci kafelków ze zdjęciami
  • Wielopoziomowe grupy towarowe
  1. 9. E-everything: OCR – możliwość skanowania pozycji z dokumentów, np. faktury zakupu.
  2. 10. Power Apps, czyli tworzenie prostych aplikacji bez konieczności pisania kodu metodą drag and drop.
  3. 11. Extensions:
  • Możliwość wykorzystania wszystkich obiektów NAV przy tworzeniu rozszerzeń
  • Wsparcie dla wielojęzyczności
  • Wsparcie dla web serwisów
  • Dedykowana strona do zarządzania rozszerzeniami