- zmiana interfejsu graficznego ułatwiająca poruszanie się po systemie
- możliwość korzystania z systemu poprzez dedykowaną aplikację na tablet dostosowaną do wszystkich popularnych systemów
- wprowadzenie pól obowiązkowych, dzięki czemu użytkownik końcowy wie, które pola na dokumencie musi uzupełnić, aby ten mógł być przetwarzany dalej
- opcja wysyłania faktur bezpośrednio z systemu, bez konieczności przelogowywania się do skrzynki
- możliwość tworzenia raportów na podstawie szablonów Microsoft Word, dzięki czemu stają się atrakcyjne wizualnie i łatwiejsze w zrozumienia podczas prezentacji
Pracownicy podkreślali, że nowy interfejs pomaga im w realizacji zadań:
- Kilkanaście osób pozytywnie wypowiadało się również o aplikacji na tablet – niektórzy pochwalili się, że udało im się wystawić fakturę, jadąc pociągiem.
- Dział księgowości polubił nową wersję NAV szczególnie za dostęp do wszystkich potrzebnych opcji bezpośrednio z głównego ekranu.
- Zarząd natomiast otrzymuje od nas dużo bardziej efektowne raporty niż kiedyś.
Przebieg aktualizacji Microsoft Dynamics NAV
Nie co dzień podejmuje się decyzje w sprawie podniesienia wersji głównego oprogramowania w firmie. Nasze rozmowy o ?za? i ?przeciw? trwały kilkanaście dni. Ostateczna decyzja zapadła pod koniec kwietnia. Pierwszym etapem było sprawdzenie różnic pomiędzy obiema wersjami. Korzystaliśmy z gotowych narzędzi, które pomogły nam skrócić czas tego procesu do minimum.
Potem przyszła pora na najważniejszy etap, jakim jest analiza decydująca o tym, czy prace podczas realizacji będą przyjemnością, czy wręcz przeciwnie. Nasi konsultanci odwalili kawał dobrej roboty. Ogromne znaczenie miało skatalogowanie wszystkich wprowadzonych w bazie modyfikacji. Dzięki temu każdy z programistów mógł otrzymać stosowne zadanie z przeniesieniem określonej modyfikacji, co zwiększyło wydajność pracy. Na koniec oczywiście powstała stosowna dokumentacja.
Prace programistyczne rozpoczęły się na początku sierpnia, z nową energią złapaną podczas wakacji. Odpowiedni podział i przydzielenie zadań miały kluczowy wpływ na sukces wdrożenia. Każda funkcjonalność była przenoszona oddzielnie. Najwięcej czasu zajęło nam dostosowanie raportów dokumentów takich jak np. faktury. Programowanie trwało dwa miesiące. Ostatnim etapem aktualizacji NAV były testy. Błędy poprawialiśmy na bieżąco. Dzięki takiemu stylowi pracy mogliśmy być spokojni o udany start systemu.