Popularność wykorzystania chmury do przetwarzania danych rośnie, a system zarządzania sprzedażą online (Point of Sale – POS) jest obecnie coraz częściej wykorzystywany przez sprzedawców detalicznych. Oprócz tego, że przyspiesza on procesy biznesowe, jednocześnie może znacząco zminimalizować koszty!
Z reguły dostęp do systemu POS może być realizowany z użyciem każdego urządzenia, co pozwala sprzedawcy zaoszczędzić na zakupie drogiego sprzętu. Rozwiązanie w postaci oprogramowania opartego na chmurze, jest zazwyczaj dostarczane w formie usługi (Software as a Service), co wyklucza potrzebę instalacji i dalszego utrzymania środowiska uruchomieniowego – cały proces zostaje po stronie dostawcy.
Mimo że rozwiązanie chmurowe często jest już standardem w środowisku biznesowym, niektórzy sprzedawcy nadal nie są do niego przekonani i ciężko zwalczyć ich obawy nawet w obliczu korzyści płynących z przejścia na rozwiązania oparte o chmurę. Obalmy zatem 4 popularne mity najczęściej pojawiające się w dyskusjach o systemach w chmurze.
Mit 1: Nie jesteś właścicielem swoich danych.
Mit 2: Twoje dane są dostępne dla wszystkich.
Mit 3: Duże ryzyko szkodliwego oprogramowania.
Mit 4: Nikt nie chroni danych przed kradzieżą i wypadkami.
W takim przypadku następuje utrata wszystkich informacji, a także danych personalnych klientów, co może skutkować wstrzymaniem działalności do czasu odzyskania danych, powodując tym samym olbrzymie straty finansowe oraz wizerunkowe.
Artykuł przygotowany na podstawie materiałów ze strony LS Retail:
https://www.lsretail.com/blog/4-myths-dispelled-cloud-based-pos/