Nowości! Microsoft Dynamics 365 w wersji 9.1.0.
Nowości! Microsoft Dynamics 365 w wersji 9.1.0.

Nowości! Microsoft Dynamics 365 w wersji 9.1.0.

Powszechnie jesień nie kojarzy się nam z niczym dobrym. Deszcze, gwałtowny spadek temperatury i nieodwracalne pożegnanie ze słońcem na kilka długich miesięcy. Microsoft postanowił jednak zadbać o samopoczucie całej społeczności, związanej z platformą Dynamics 365 i w październiku udostępnia szeroką aktualizację, dotyczącą niemalże wszystkich aplikacji, dostępnych w rodzinie D365. Dzisiaj przyjrzymy się, co nowego w jej CRM-owej części.

Zanim jednak przejdziemy do szczegółów, kilka słów o idei całej październikowej aktualizacji. W odpowiedzi na coraz bardziej ambitne wyzwania współczesnego biznesu oraz na coraz większe możliwości techniczne, Microsoft przygotował kilkadziesiąt nowości dla swojej flagowej platformy Dynamics 365, które mają odpowiedzieć na wysoko sytuowane wymagania cyfrowych transformacji, dokonywanych poprzez wdrożenia oprogramowania firmy z Redmond. I tak, nowa odsłona D365 ma w znacznie większym stopniu wykorzystać sztuczną inteligencję oraz machine learning, zwłaszcza w zakresie sprzedaży.
Wdrożenie Wspólnego Modelu Danych (Common Data Model) spowoduje łatwość integrowania i zarządzania aplikacjami na platformie Dynamics 365. To właśnie CDM ma szansę być naprawdę rewolucyjną zmianą w historii D365, dając spójność i konsystencję rozwiązania, nieznaną do tej pory programistom i konsultantom. Dodatkowo Microsoft pochylił się również nad możliwościami szerszej integracji Dynamicsa z narzędziami biznesowymi, takimi jak Outlook, Teams czy Bing. To wszystko, wraz z optymalizacją wydajności działania aplikacji z rodziny D365 tworzy obraz istotnej zmiany.
A zatem, do rzeczy. Co nowego?

Nowy, lepszy Unified User Interface

6.png
Unified User Interface, czyli jednolity interfejs użytkownika został wprowadzony w poprzedniej, dużej aktualizacji dla Dynamicsa, czyli przy uruchomieniu wersji 9.0. Przypomnijmy, jego celem było dostosowanie wyglądu aplikacji, tak, aby na każdym urządzeniu użytkownik końcowy miał poczucie pracy z tym samym systemem.  
Obecnie Microsoft przesuwa funkcjonowanie UUI krok dalej. Od październikowej aktualizacji to właśnie nowy, odświeżony wygląd D365 będzie tym podstawowym, sugerowanym przez producenta. Microsoft zarzeka się, że usunięte zostały wszystkie jego największe niedociągnięcia (na które po premierze skarżyli się klienci, sztandarowym przykładem był brak zaawansowanego wyszukiwania na głównej wstążce aplikacji). .
Dodatkowo, UUI dostanie wiele funkcji, które będą dostępne tylko i wyłącznie z poziomu jednolitego interfejsu. Przykładem takiego udogodnienia mogą być niestandardowe kontrolki wyświetlania pól w Business Process Flows
1.png

Sztuczna inteligencja dla modułu Sprzedaży

Dokładnie tak, dobrze przeczytaliście. Microsoft kolejną aktualizacją dogania XXI wiek i w aplikacji Microsoft Dynamics 365 for Sales udostępnia następne elementy AI, pozwalające użytkownikom na bardziej dokładne i precyzyjne analizy oraz pogłębiony wgląd we własną organizację. Tym razem dostaniemy możliwość włączenia rekomendacji kolejnych zadań lub spotkań do zaplanowania na podstawie czynności, które podejmujemy na zamykanym działaniu. Będziemy mieli możliwość automatycznej identyfikacji najistotniejszych punktów konwersacji z klientami (e-maile) a przede wszystkim dostaniemy nowe możliwości tworzenia modelu przewidywania sukcesu sprzedaży na podstawie mechanizmu maszynowego uczenia się.
2.png
Jak to ma działać w praktyce? W „pudełku” dostaniemy gotowy model, który będzie brał pod uwagę wybrane atrybuty z encji powiązanych z klientem potencjalnym oraz szansą sprzedaży i na ich podstawie sztuczna inteligencja „wyceni” nam możliwość końcowego sukcesu. To właśnie na tych najwyżej wycenionych leadach i szansach powinni skupić się nasi handlowcy. Proces będzie oczywiście konfigurowalny.  

Szybkie Akcje

Konsekwencją pojawienia się w systemie sztucznej inteligencji będą szybkie akcje, czyli popupy, w których system na podstawie akcji wykonanej przez użytkownika będzie pytał go o dalsze kroki czy działania w systemie. Przykładowo – jeżeli ktoś zostawił na rekordzie Klienta komentarz o konieczności spotkania się z nim w najbliższym czasie, system automatycznie podpowie, a następnie utworzy odpowiedni rekord. Dodatkowo, w ramach szybkich akcji Microsoft zamierza również uruchomić możliwość dyktowania notatek bezpośrednio do systemu Dynamics 365.
3.png

Zależne katalogi

Mały krok dla Dynamicsa 365, wielki krok dla wszystkich konsultantów pracujących od lat z CRM-em Microsoftu. Wszyscy, którzy mieli kiedykolwiek „przyjemność” tworzenia zależnego katalogu w systemie doskonale wiedzą o czym piszę. Koniec z naszymi problemami i pisaniem wielolinijkowych JavaScriptów. Od październikowej aktualizacji będziemy mogli swobodnie tworzyć pola typu „Option Set”, które będą zależne od wartości wpisanych lub wybranych w innych polach. Nareszcie! Jedynym ograniczeniem, jakie niesie za sobą ta rewolucyjna zmiana, jest fakt, że zależne katalogi dostępne będą tylko i wyłącznie w ramach ujednoliconego interfejsu (UUI).

Nowości w Dynamics 365 for Marketing

Moduł marketingu na platformie D365 premierę miał stosunkowo niedawno (Maj 2018), zatem pole do popisu i rozwoju kolejnych funkcjonalności Microsoft ma ogromne. I z tej szansy korzysta. W październiku w aplikacji marketingowej pojawią się bowiem funkcjonalności dotyczące marketingu opartego na pojedynczym Kliencie, planner marketingowy w formie kalendarza czy najciekawsza, z mojej perspektywy, funkcja nasłuchiwania mediów społecznościowych w kontekście prowadzonych kampanii.
Współczesny marketer swoją pracę najczęściej opiera właśnie o feedback, jaki płynie z nieodłącznych w marketingu XXI wieku mediów społecznościowych. Połączenie analiz, płynących nie tylko z tradycyjnych kanałów (e-mail, eventy, odpowiedzi na ankiety) ale także z Facebooka, Twittera czy Instagrama, pozwala na uzyskanie kompletnego obrazu jak, tak naprawdę, performuje nasza kampania. Od października będziemy mieli możliwość zbierania tych danych na podstawie analizy porównawczej czy analizy reakcji na nasze działania w social media. Wszystkie te dane będą zbierane w jednym miejscu i prezentowane w graficznie przystępnej formie.
4.png

Microsoft Dynamics 365 Field Service

Wśród zmian, wprowadzanych w module Field Service’u najistotniejszą wydaje się wprowadzenie natywnej integracji z aplikacją Finance and Operations. Od października wymiana informacji na temat klientów, produktów, cenników, a przede wszystkim zleceń pracy (wraz z rozliczeniami) oraz stanów magazynowych (w czasie rzeczywistym) będzie dostępna bez pisania linijek kodu. Przy budowie scenariusza, w którym system ERP jest bezpośrednio powiązany z naszym działem, serwisującym klientów w terenie, daje to niezwykle istotną oszczędność czasu.
Warto również wspomnieć o jednej niezwykle wartościowej drobnostce. Od października aplikacja mobilna dla Field Service’u będzie obsługiwała powiadomienia push na telefonach. To kolejna rzecz, która potencjalnie jest w stanie zaoszczędzić mnóstwo czasu naszemu użytkownikowi końcowemu, który nie będzie musiał logować się już, aby sprawdzić, co jest do zrobienia. Jego telefon poinformuje go o tym w odpowiednim czasie.

Co nowego w serwisie?

Microsoft Dynamics for Customer Service dostał wiele kosmetycznych usprawnień, z których najważniejsza wydaje się zmiana sugerowania podobnych spraw serwisantom. Od października nowe narzędzie Microsoft Text Analitics API będzie miało możliwość weryfikacji wszystkich, obecnych w systemie spraw na podstawie określonego zakresu podobieństwa.
To spowoduje, że wszystkie pokrewne sprawy będą automatycznie przypisywane do nowych zgłoszeń, zakładanych serwisantom. Przyspieszy to znacząco proces rozwiązywania problemów naszych Klientów – całą historię poprzednich zgłoszeń dotyczących takiej samej usterki będziemy mieli automatycznie pod ręką.
5.png

Kiedy aktualizacja?

Precyzyjny i szczegółowy opis wszystkich zmian, realizowanych przez Microsoft w ramach October 2018 Update możemy znaleźć  poniżej
TUTAJ
Pierwsze zmiany zaczęły już wchodzić produkcyjnie na środowiska Dynamics 365, cała aktualizacja będzie zaś rozłożona w czasie. Podniesienie wersji naszych systemów z 9.0.x do wersji 9.1.x rozpocznie się 1 października 2018. Cały proces aktualizacji potrwać ma do końca października. Wszystkie planowane przez Microsoft funkcje powinny być dostępne w ciągu najbliższych kilku miesięcy, zaś znaczna większość do końca bieżącego roku.

Grafiki pochodzą ze strony: https://docs.microsoft.com/en-us/business-applications-release-notes/october18/

Check your inbox for a subscription confirmation email.
By confirming your subscription you will receive the latest content published on this website and consent to your information being securely processed and stored.