Czy droga rozwoju Microsoft i EIP jest wspólna? Podsumowanie keynote'a Satya Nadelli z Microsoft Inspire.

Czy droga rozwoju Microsoft i EIP jest wspólna? Podsumowanie keynote'a Satya Nadelli z Microsoft Inspire.

Published

Wspólną - Microsoft oraz Partnerów MS - misją jest wykorzystanie możliwości jakie daje cyfrowa transformacja i sztuczna inteligencja, aby wspierać rozwój organizacji z każdej branży na całym świecie, akcentował Prezes Microsoft podczas konferencji w Waszyngtonie.

Technologia wpływa na każdy aspekt naszego globalnego społeczeństwa i gospodarki - co do tego, chyba nikt nie ma już wątpliwości. Cyfrowa transformacja jest niczym nowe rozdanie kart. Pozwala istotnie zmienić pozycje firm na rynku, a nawet stworzyć rynki zupełnie nowe. To  czas, w którym weryfikujemy sposób funkcjonowania biznesu na każdym poziomie - od szukania talentów, przez struktury organizacyjne, modele operacyjne, produkty i usługi. Niektóre z nich to trudne "twarde" zmiany, które trzeba wprowadzić, niektóre są bardziej "miękkie", jak język czy kultura. Jednak wszystkie realizowane są przy wsparciu technologii i z myślą o jej wykorzystaniu. W jaki sposób w tych zmianach chce uczystniczyć Microsoft?  

Inteligentny świat

Satya Nadella podkreślał, że rozwiązania technologiczne przechodzą ogromną ewolucję. Od mobile-first, cloud-first zbliżamy się do świata, który zakorzeniony jest w inteligentnej sieci i inteligentnej chmurze. Nowe możliwości zapowiadają coraz więcej rozwiązań, które będą wykorzystywane w coraz bardziej powszechny sposób - nie tylko na potrzeby biznesu, ale w codziennym życiu. Satya Nadella zaznaczył, że Microsoft nie bagatelizuje tej ewolucji i tworzy swoje produkty właśnie z myślą o wykorzystaniu ich teraz i w przyszłości, biorąc pod uwagę trzy najważniejsze trendy: Multi-device i Multi-sense, Sztuczna Inteligencja (AI) oraz Serverless.
Multi-Sevice, Multi-Sense i Omnichannel, czyli budowa doświadczeń klienta.
Nasze cyfrowe doświadczenie już teraz obejmuje wiele urządzeń - duże i małe ekrany, czujniki w pomieszczeniach i wiele podobnych. Doświadczenie użytkownika podróżuje razem z nim i jest wieloetapowe. Może rozpocząć się dotykiem jednego urządzenia i kończyć się rozmową na innym. Wielowymiarowość to dla Microsoft klucz do budowy technologii, która sprawi, że to doświadczenie stanie się bogatsze i umożliwi płynną współpracę na wielu urządzeniach.
Sztuczna inteligencja, która pomaga budować doświadczenia. 
Satya Nadella podkreślał, że wykorzystując możliwości AI, możemy analizować dane dotyczące generowania najistotniejszych decyzji. Niezależnie od tego, czy będą one zachodzić w autonomicznym samochodzie, fabryce czy szpitalu, w każdym z tych miejsc będą budowane rozwiązania wspierane przez AI.
Serverless wspiera mobilność. 
Potrzebny jest również "backend", który sprawia, że użytkownik może bezpiecznie posługiwać się wieloma urządzeniami jednocześnie. Rozwiązania chmurowe i wirtualizacja umożliwiają pełne wykorzystanie mobilności oraz innych benefitów, które daje sztuczna inteligencja i omnichannel.

Digitalizacja, globalizacja.

Transformacja cyfrowa sprawia, że każda firma może mieć wpływ na rozwój technologii. Dzięki ścisłej współpracy pomiędzy Partnerem a Klientem powstają nowe, czasami zupełnie innowacyjne narzędzia. W EIP jesteśmy przekonani, że właśnie zrozumienie biznesu pozwala nam opracowywać efektywne rozwiązania. Dostosowujemy produkty globalnych vendorów do wymagań organizacji, a nie procesy przedsiębiorstwa do możliwości systemów. W ten sposób tworzymy dedykowane, skalowalne rozwiązania, które przynoszą wymierne efekty. 
Wierzymy, że dalszy rozwój zależny jest od naszej zdolności do przekraczania granic pomiędzy kategoriami produktów i nowymi modelami biznesowymi. Poszerzamy nasze portfolio i kompetencje, aby budować rozwiązania złożone z wielu systemów i aplikacji, które są ze sobą w pełni zintegrowane i wzajemnie się uzupełniają. Dzięki temu wspieramy Klientów w kompleksowym planowaniu procesów. Pomagamy nie tylko usprawnić działania pracowników i optymalizować operacje, ale również angażować odbiorców naszych Klientów i przekształcać produkty.
Microsoft deklaruje, że droga rozwoju ich produktów jest bliska tej koncepcji. Jak powiedział Satya Nadella, wszystko po to, aby każda firma mogła w pełni wykorzystać moc epoki cyfrowej. Takie podejście otwiera nam nowe możliwości projektowania rozwiązań. Unifikacja i integracja sprawiają, że wdrożone na różnych poziomach systemy i aplikacje lepiej ze sobą współpracują. Ma to bez wątpienia duży wpływ na podniesienie ich efektywności.
Prezes Microsoft określił cztery kluczowe obszary rozwiązań: nowoczesne miejsca pracy, aplikacje biznesowe, aplikacje i infrastruktura, dane i sztuczna inteligencja.
Nowoczesne miejsce pracy by Microsoft ma umożliwiać lepszą współpracę i wykorzystanie technologii do kształtowania kultury pracy. Prezes Microsoftu podkreślił, że rozproszone zespoły potrzebują sprawdzonych rozwiązań, które sprawdzają się w podróżach i szybko zmieniającym się środowisku pracy. Zapowiedział, że kluczowym jest budowanie doświadczeń, które umożliwiają każdemu profesjonaliście w każdej firmie być o wiele wydajniejszym w wykonywaniu swoich zadań.
Tym samym wprowadził pojęcie Microsoft 365 - produkt i wizję, w jaki sposób Microsoft pragnie dostarczać nowe doświadczenia klientom. Microsoft 365 koncentruje się na możliwościach pracy zespołowej. Opierając się na prostej w obsłudze, bezpiecznej platformie, wykorzystuje najlepsze produkty komercyjne w pakietach Office 365 i Windows 10.  Usprawnia także zarządzanie użytkownikami, urządzeniami, aplikacjami i usługami. Wszystko to w oparciu o doświadczenia budowane za pomocą AI. Takie podejście otwiera zupełnie nowe możliwości pracy zespołowej w oparciu o produkty z rodziny Microsoft. Opisowi tego rozwiązania poświęcimy już niedługo oddzielny artykuł.
W odniesieniu do aplikacji biznesowych Microsoft, AI również odgrywa kluczową rolę. Połączenie wielu informacji przy wsparciu sztucznej inteligencji daje możliwość dostarczania wartościowych danych predykcyjnych. Wykorzystanie realnych, indywidualnych zachowań, bez wątpienia daje Partnerom jeszcze większe możliwości tworzenia niestandardowych dostosowań, które stają się kluczowe dla organizacji. Jednym z przykładów poszerzania przez Microsoft drogi do ich realizacji jest integracja LinkedIn ze strategiczną aplikacją biznesową Dynamics365, o której pisaliśmy na blogu:

Od 1 lipca w rozwiązaniu Dynamics 365 pojawią się nowe obszary funkcjonalne!!!

Dynamics 365 dostarcza najnowocześniejsze usługi, które łączą wszystkie dane w przedsiębiorstwie, aby można było szybciej podejmować lepsze decyzje i osiągnąć optymalne wyniki. Dodatkowo rozwój produktu stale postępuje, o czym może świadczyć najnowsza funkcja – Integracja Dynamics 365 z LinkedIn Navigator Sales.

Published 4 months

from EIP blog

Jak powiedział Satya Nadella takie podejście sprawia, że mamy możliwość ponownego zdefiniowania tego, czego klienci oczekują od swoich aplikacji biznesowych. Organizacje wszystkich rozmiarów chcą digitalizować funkcje kluczowe dla biznesu. Są to nie tylko procesy sprzedaży, ale i rekrutacje nowych talentów, obsługa klienta i inne. Microsoft wspólnie z partnerami chce doprowadzić do nowego paradygmatu aplikacji biznesowych, które pomogą osiągąć zmieniające się cele biznesowe.
Prezes Microsoft wspomniał, że fundamentem wszystkich aplikacji biznesowych są infrastruktura, dane i szcztuczna inteligencja, które są połączone i wzajemnie się uzupełniają. Debata na temat tego, czy dane będą przechowywane w chmurze publicznej czy prywatnej została już zakończona, a dla organizacji na całym świecie jasne jest, że potrzebna jest rozbudowana infrastruktura chmury hybrydowej. Złożoność danych powinna odpowiadać sposobom ich przechowywania. Satya Nadella podkreślił, że Microsoft Azure jest podstawą umożliwiającą cyfrową transformację, która ułatwia programistom dotarcie do 100 milionów użytkowników korporacyjnych dzięki integracji usług Azure Active Directory i pakietu Office 365.
Duże zbiory danych i możliwości uczenia się maszyn sprawiają, że możemy tworzyć aplikacje, które umożliwiają wprowadzanie zdolności poznawczych i przez to stają się coraz cenniejsze dla biznesu. Satya Nadella powiedział, że podstawową walutą każdej firmy już niedługo będzie właśnie możliwość konwersji danych na AI. Stwierdzenie to opiera się na danych badawczych Microsoft Research oraz doświadczeniach z produktami takimi jak Bing, Cortana, LinkedIn Newsfeed, tłumacz Skype, edytor i PowerPoint Designer w Office365 czy Relationship Health w Dynamics oraz HoloLens, które jest ogromnym krokiem Microsoft w stronę VR.
Prezes Microsoft wskazał, że wykorzystując możliwości chmury i AI, każda firma ma szanse w szybkim czasie przekształcić się w lidera rynku. Niezależnie od tego, czy pomagamy 50-letniej firmie ubezpieczeniowej zmodernizować aplikację biznesową, czy też rozwijać nową firmę od podstaw, możemy zapewnić jej rozwój wykorzystując właściwe rozwiązania. Satya Nadella zadeklarował, że mając to na uwadze, Microsoft buduje produkty, które wywierają pozytywny wpływ na świat i stanowią potencjał rozwoju dla partnerów wdrożeniowych.

Rozwój EIP w obszarze Business Software

Dla EIP, kierunek rozwoju obrany przez Microsoft oznacza jeszcze większą elastyczność oprogramowania i możliwości bardzo precyzyjnego dopasowania funkcji do potrzeb organizacji. Sami bardzo szybko się rozwijamy i wykorzystujemy do tego nowe technologie. Zmieniamy sposób naszej pracy oraz współpracy z klientami. Partnerstwa z najlepszymi na świecie vendorami, jak Cisco, Microsoft czy IBM dają nam ogromne możliwości nauki i dostęp do najnowszej wiedzy .

Dzięki temu myślimy o biznesie bez granic i aktywnie uczestniczymy w rozwoju polskiego biznesu na arenie międzynarodowej. Już teraz firma EIP ma w swoim portfolio projekty wdrożeniowe w ponad 15 krajach. Jesteśmy przekonani, że nasze rozwiązania coraz częściej będą wspierać ekspansję polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Wykorzystanie modelu chmury obliczeniowej ma istotny wpływ na wzrost potencjału integracji różnych systemów i aplikacji, co otwiera kolejne możliwości.  Aby je maksymalizować, już jakiś czas temu podjęliśmy decyzję o rozszerzaniu obszaru kompetencyjnego EIP o uzupełniające rozwiązania z rodziny business software. Dzięki temu stale poszerzamy bibliotekę autorskich rozwiązań branżowych dla sektorów produkcji, handlu, finansów, bankowości i logistyki. Rozwój portfolio Microsoft w oparciu o ideę Microsoft365 sprawia, że projektując rozwiązania dla naszych Klientów, możemy myśleć jeszcze szerzej.

Copy as a Plain Text

Share

4 mity na temat chmurowego systemu POS

Popularność wykorzystania chmury do przetwarzania danych rośnie, a system zarządzania sprzedażą online (Point of Sale - POS) jest obecnie coraz częściej wykorzystywany przez sprzedawców detalicznych. Oprócz tego, że przyspiesza on procesy biznesowe, jednocześnie może znacząco zminimalizować koszty!