Relacja ze szkolenia PowerShots 2017 Edition
Relacja ze szkolenia PowerShots 2017 Edition

Relacja ze szkolenia PowerShots 2017 Edition

W dniu 6 i 7 czerwca 2017 roku w siedzibie Microsoft Polska odbyło się szkolenie PowerShots 2017 Edition, na którym nie mogło zabraknąć reprezentacji EIP DYNAMICS TEAMU! 

PowerShots 2017 Edition to dwudniowe szkolenie na temat przygotowania się do zmian, jakie niosą rozszerzenia 2.0 z VS Code dla Dynamics NAV i Dynamics 365 for Financials.

Visual Studio Code - uniwersalny edytor kodu źródłowego

Visual Studio Code to edytor kodu źródłowego, obsługujący JavaScript, TypeScript i Node.js oraz posiadający rozszerzenia na języki takie  jak C ++, C #, Python, PHP. Uruchomienie tego multiplatformowego narzędzia było wyciągnięciem przez Microsoft ręki do programistów, również tych pracujących na systemach innych niż Windows  - czyli macOS i Linux.
Nowości wprowadzone w ostatniej wersji Visual Studio Code obejmują m.in.:
  • Pakiet roboczy programowania w języku Python
  • Przeprojektowane manifesty i strony właściwości
  • Visual Studio Tools for Unity
  • ReSharper Ultimate 2017.1
  • Obsługa równoległa wielu wersji języka TypeScript
  • Ulepszenia języka Linux C++
  • Integracja narzędzia CMake
  • Przenoszenie lub wyłączanie pamięci podręcznej pakietu instalatora
  • Ulepszone narzędzia języka F#

Szkolenie PowerShots 2017 Edition 

Szkolenie skierowane było do architektów rozwiązań, programistów oraz konsultantów technicznych. Były to dwa intensywne i fascynujące dni o nowościach w programowaniu i przyszłości kodu w tych dwóch rozwiązaniach, czyli Visual Studio Code i Dynamics 365 for Financials. Zagadnienia poruszone podczas pierwszego dnia szkolenia dotyczyły architektury oraz tego, czym tak naprawdę są rozszerzenia oraz zdarzenia, jakie wzorce projektowe powinniśmy stosować podczas tworzenia rozszerzeń oraz jak dostosować nasze rozwiązania do rygorystycznych wymogów chmurowego NAV. Drugi dzień to koncentracja na rozszerzeniach v2 - pisaliśmy już o tym parę słów na blogu:

Co wiemy o planach rozwoju Dynamics NAV oraz Dynamics 365? - EIP blog

Kiedy Microsoft zapowiedział, że najbliższy czas zespół poświęci na rozwój Dynamics 365 opartego na chmurze Azure, wśród użytkowników i klientów NAV on-premise pojawiły się obawy, czy w takim układzie producent zrezygnuje z rozwijania „niechmurowej” wersji systemu. W jednym z ostatnich webinarów Microsoft Directions: Roadmap – Dynamics NAV, Marko Perisic, General Manager Dynamics SMB rozwiał wszelkie wątpliwości.

Read More

Główne tematy poruszane na szkoleniu to wprowadzenie do narzędzia jakim jest Visual Studio Code, Inżyniera Visual Designer, tworzenie rozszerzeń v2 za pomocą VS Code oraz to, w jaki sposób możemy stworzyć pliki AL na podstawie kodu C/AL. Są to zagadnienia techniczne, ale każdy developer szybko się w nomenklaturze odnajdzie. Naładowany pozytywną energią i zapałem do działania wracam do kodowania :)
Related Stories
EIP charytatywnie!

Otwocki Interwencyjny Ośrodek Preadopcyjny to niezwykłe miejsce, a dzięki wsparciu zaangażowanych ludzi, może dziś w pełni funkcjonować jako przyjazna i bezpieczna przystań dla dzieci.
Największe różnice między Microsoft Dynamics NAV(Microsoft Dynamics 365Business Central) a Microsoft Dynamics AX (Microsoft dynamics 365 for Operations)

Klienci często zastanawiają się jaki system ERP wybrać: Dynamics NAV (Microsoft Dynamics 365 Business Central)  czy Dynamics AX (Dynamics 365for Operations). To często zadawane pytanie. 
Extreme 365 - relacja z konferencji

Prawie 1000 osób – partnerów, klientów, konsultantów i programistów spotkało się 19 marca w Dubrowniku na czterodniowej konferencji Extreme365, poświęconej w całości możliwościom, przyszłości i pracy ze środowiskiem Microsoft Dynamics 365. 
Wsparcie użytkownika za pomocą rozwiązań typu Serwis Desk – jak zorganizować idealny system?

Słysząc określenie Help Desk, często wyobrażamy sobie grupę informatyków pochylonych nad komputerem bądź rozmawiających przez telefon z użytkownikami o problemie z serwerem, drukarką czy błędem pojawiającym się podczas obsługi aplikacji. Obecnie Help Desk nie pełni jedynie funkcji pomocy z dziedziny IT, jest to raczej pierwsza linia wsparcia w centrach usług wspólnych, w dziedzinie księgowości i finansów, kadr i płac, logistyki, a nawet gospodarki magazynowej.
Check your inbox for a subscription confirmation email.
By confirming your subscription you will receive the latest content published on this website and consent to your information being securely processed and stored.