Relacja z pierwszego dnia konferencji Directions EMEA 2016

Relacja z pierwszego dnia konferencji Directions EMEA 2016

Published

Tegoroczna konferencja Directions EMEA to największe dotychczas wydarzenie poświęcone systemowi Microsoft Dynamics NAV. Do Pragi przyjechało aż 1754 uczestników z 52 krajów, wśród których znaleźli się reprezentanci 588 firm partnerskich. W ciągu trzech dni wezmą udział w 150 sesjach prowadzonych przez 126 prelegentów. Przyszłoroczna Directions EMEA, która będzie jubileuszową, już dziesiątą konferencją odbędzie się w Madrycie w dniach 04 -06.10.2017.

W tym roku w Pradze zespół EIP Dynamics NAV reprezentowali Jacek Zakrzewski, Rafał Rudalski, Krzysztof Krupa i Adam Zubka. We wtorek po siedmiogodzinnej podróży nasza delegacja dotarła do Pragi. Konferencja wystartowała w środę z samego rana. Pierwszy dzień poświęcony był na przegląd dotychczasowych osiągnięć, plany rozwojowe NAV do 2019 roku oraz prezentację części, na którą z niecierpliwością czekali wszyscy – nowości wprowadzonych do Microsoft Dynamics NAV 2017.

Nowości w wersji Microsoft Dynamics NAV 2017

1. Możliwość uruchomienia klienta NAV w Outlooku i Outlooku 365, gdzie na podstawie otrzymanego e-maila system proponuje:
  • utworzenie nowego kontaktu w NAV, jeśli nadawca jest nowy
  • utworzenie oferty, zamówienia lub faktury, jeśli wiadomość pochodzi o naszego nabywcy lub dostawcy
  • przejście z poziomu Outlooka do oferty bądź zamówienia, jeśli w wiadomości znajduje się jego numer
2. Power BI dostępny wewnątrz systemu NAV.

3. Setup and Configuration, czyli wbudowany kreator ustawień pomagający użytkownikowi w łatwy sposób przejść przez wymagane pola w tabelach konfiguracyjnych.

4. Aktualizacja User Experience:
a) Ulepszony klient mobilny:
  • szybkie akcje jednym kciukiem (tzw. swipe actions)
  • dodatkowe akcje dostępne po przytrzymaniu palca na ekranie
  • większona szybkość działania
  • obsługa miniaturek
b) Pomoc kontekstowa;

c) Wspomaganie podejmowania decyzji w oparciu o machine learning.

4. Finance: Rozbudowany o kategorie i podkategorie plan kont.

5. Jobs: powiązanie zdarzeń z kalendarza w Outlooku z poszczególnymi zleceniami przypisanymi do danej osoby.

6. CRM: dostępność towaru widoczna w CRM.

7. Items:
  • Dodatkowe atrybuty towarów, np. wymiary, kolor, ilość rdzeni
  • Nowy widok listy towarów w postaci kafelków ze zdjęciami
  • Wielopoziomowe grupy towarowe
8. E-everything: OCR – możliwość skanowania pozycji z dokumentów, np. faktury zakupu.

9. Power Apps, czyli tworzenie prostych aplikacji bez konieczności pisania kodu metodą drag and drop.

10. Extensions:
  • Możliwość wykorzystania wszystkich obiektów NAV przy tworzeniu rozszerzeń
  • Wsparcie dla wielojęzyczności
  • Wsparcie dla web serwisów
  • Dedykowana strona do zarządzania rozszerzeniami

Share

EIP partnerem LS RETAIL - producenta specjalistycznego oprogramowania dla sektora handlu detalicznego.

LS Retail to globalny lider skalowalnych rozwiązań do zarządzania złożonymi procesami operacyjnymi m.in. w branżach takich jak moda, elektronika, meble, travel & duty free, restauracje, kawiarnie , forecourt & c-stories i wielu innych. W czerwcu firma EIP dołączyła do grona oficjalnych partnerów producenta.