Jakie korzyści niesie integracja Dynamics NAV z Office 365?
Jakie korzyści niesie integracja Dynamics NAV z Office 365?

Jakie korzyści niesie integracja Dynamics NAV z Office 365?

Published

W dzisiejszych czasach ciężko wyobrazić sobie narzędzia stosowane w przedsiębiorstwie jako oddzielne, niezależnie od siebie działające elementy. Obecny trend panujący w biznesie to podejście holistyczne, gdzie prowadzona działalność jest zbiorem współzależnych organów, przez które przepływają istotne dla nas dane. Powinniśmy zatem zapewnić środowisko, w którym ten przepływ będzie swobodny i stabilny. Mamy do dyspozycji Dynamics NAV i Office 365 – narzędzia, które dokładnie to nam ułatwiają. Najnowszy Dynamics NAV w wersji 2016 i Office 365 (działający jako ciągła usługa) integrują się ze sobą, pozwalają na łatwe udostępnianie danych przedsiębiorstwa na platformie do współpracy oraz wykorzystanie ich w aplikacjach do produktywności.

Harmonijne działanie środowisk

Oba środowiska łatwo integrują się ze sobą i innymi aplikacjami. Do dyspozycji są znane narzędzia o jeszcze większej ilości zalet, które możemy wykorzystać dla indywidualnych celów, podejmowania lepszych decyzji i budowania firmy w oparciu o jeden spójny ekosystem. Jednym z kluczowych usprawnień jest Single Sign-On, czyli jednokrotne logowanie oparte o usługi Active Directory Federation Services, które doskonale spaja środowisko NAV i Office nie tylko ze sobą, ale też z resztą firmowej domeny oraz pozostałymi aplikacjami działającymi w organizacji. Dzięki temu po zalogowaniu do komputera połączonego z naszą domeną zostajemy automatycznie zalogowani tymi samymi danymi uwierzytelniającymi do Dynamics NAV i Office 365.

Dynamics NAV i Outlook

Po synchronizacji znanych elementów programu Outloook - takich jak Kontakty, Spotkania, Zadania - są one na bieżąco aktualizowane w NAV, więc z informacji możemy korzystać w obu aplikacjach. Dzięki temu umożliwimy osobom, które nie posiadają dostępu do NAV, dzielenie się kontaktami nawet w sposób zdalny. Naturalnie, zachowujemy wtedy kontrolę nad wszystkim co poufne, wybierając ustawienia automatycznej wymiany danych lub robiąc to ręcznie przy pomocy Outlooka. Równie wygodnie możemy użyć NAV, by najpierw stworzyć dobrze wyglądającą ofertę lub dowolny raport, a następnie jednym kliknięciem myszki wysłać dokumenty w formie załącznika do wiadomości e-mail programu Outlook, niezależnie od wersji Dynamics NAV, z której w danej chwili korzystamy.

Prezentacja i wymiana danych

Kolejną ciekawą funkcjonalnością jest opcja eksportu danych do pliku programu Excel lub Word. Dane te mogą być podpięte jako źródła danych, dzięki czemu łatwo je odświeżać i pracować w oparciu o bieżące informacje z systemu. Co więcej, dokumenty zapisane w formacie .xlsx można później otworzyć w Power BI, gdzie znajduje się jeszcze więcej różnorodnych opcji ich modelowania i wyświetlania. Mniej oficjalne dane możemy przesyłać poprzez synchronizację NAV z wirtualnym notesem OneNote, dzięki czemu wygodnie dzielimy się informacjami z innymi współpracownikami, wymieniamy między sobą obrazki, nagrania i inne elementy.

Dynamics NAV i SharePoint

Dużym ułatwieniem jest zapisanie plików z NAV bezpośrednio do bibliotek SharePoint Online – wtedy dzięki Office 365 mamy do nich łatwy dostęp z wybranego urządzenia. Producent zapewnił nam możliwość ustawienia NAV jako aplikacji SharePoint Online, a prościej mówiąc witryny SPO, co daje wgląd w dane, które można modyfikować w desktopowej lub przeglądarkowej wersji klienta NAV.

Dynamics NAV i Dynamics CRM

Integracja z Office 365 to nie koniec możliwości budowania "ułatwień". Rozwiązanie Dynamics NAV często jest wybierane przez klientów właśnie z uwagi na ogromną elastyczność systemu. Nam, jako partnerowi wdrożeniowemu umożliwia to budowanie rozwiązań "szytych na miarę", a coraz lepsza kompatybilność rozwiązań Microsoft wciąż poszerza pole działania. Sam jako użytkownik doceniam integrację z Dynamics CRM. Jeśli mamy w przedsiębiorstwie to narzędzie do zarządzania relacjami z klientem, również możemy je spiąć z Dynamics NAV. Dzięki temu dane (m.in. konta, kontakty, produkty) są synchronizowane między jednym a drugim środowiskiem. Użytkownicy CRM dostają wgląd do aktualnych danych finansowanych na temat klientów, a użytkownicy NAV informacje o Szansach sprzedaży, czy otwartych u klienta Sprawach. 
Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszam do kontaktu

Copy as a Plain Text

Share

Related Stories
Największe różnice między Microsoft Dynamics NAV(Microsoft Dynamics 365Business Central) a Microsoft Dynamics AX (Microsoft dynamics 365 for Operations)

ago

Klienci często zastanawiają się jaki system ERP wybrać: Dynamics NAV (Microsoft Dynamics 365 Business Central)  czy Dynamics AX (Dynamics 365for Operations). To często zadawane pytanie. 
EIP na Directions EMEA! Relacja z konferencji i zapowiedź nowości

ago

Directions EMEA 2017 okazała się największą do tej pory! Dla EIP była to już 5 konferencja, jak zwykle spędzona w inspirującym gronie konsultantów i programistów.
Co wiemy o planach rozwoju Dynamics NAV oraz Dynamics 365?

ago

Kiedy Microsoft zapowiedział, że najbliższy czas zespół poświęci na rozwój Dynamics 365 opartego na chmurze Azure, wśród użytkowników i klientów NAV on-premise pojawiły się obawy, czy w takim układzie producent zrezygnuje z rozwijania „niechmurowej” wersji systemu. W jednym z ostatnich webinarów Microsoft Directions: Roadmap – Dynamics NAV, Marko Perisic, General Manager Dynamics SMB rozwiał wszelkie wątpliwości.
Managed Services i SQL dla NAV on Azure, czyli co zwiększa produktywność systemu w chmurze

ago

Platforma Microsoft Dynamics NAV Managed Services została zaprojektowana w celu tworzenia środowisk NAV 2016 i kolejnych wersji w bardzo szybki, przystępny sposób. Dostępna jest przez specjalnie zaprojektowany portal, ale fizycznie znajduje się w chmurze. Pozwala ona na