Wykryj, połącz, zachęć – czyli jak nowe technologie zrewolucjonizują tradycyjne zakupy w centrach handlowych

Wykryj, połącz, zachęć – czyli jak nowe technologie zrewolucjonizują tradycyjne zakupy w centrach handlowych

Published

Kupując w Internecie nie jesteśmy anonimowi. Każdy sklep internetowy ma wiedzę o tym co, kiedy i za ile kupiliśmy oraz jakie są nasze preferencje i zainteresowania. Handel tradycyjny, czyli realizowany poprzez centra handlowe pozornie nie daje takich możliwości. Osoba wchodząca do salonu sprzedaży pozostaje praktycznie anonimowa. Nie wiadomo jakie są jej ulubione marki, czy to pierwsze czy też kolejne odwiedziny w danym sklepie, co kupiła lub jakie miejsce odwiedziła wcześniej. Sytuacja ta jednak ma szansę szybko się zmienić dzięki zastosowaniu technologii mobilnych.

System Cisco CMX – Connected Mobile Experiences umożliwia wykorzystanie bezprzewodowej sieci WiFi do zbierania i analizowania informacji na temat osób odwiedzających centra handlowe i posiadających przy sobie urządzenie mobilne z aktywnym WiFi. Co istotne, połączenie się z siecią WiFi nie jest nawet konieczne. Duża część funkcjonalności wymaga tylko aktywności sygnału WiFi w urządzeniu, które bezpiecznie spoczywa w kieszeni kurtki czy w torebce.
Przede wszystkim Cisco CMX pozwala monitorować ruch klientów w obrębie centrum i poznawać ich preferencje konsumenckie, np. kiedy i jak często odwiedzają dane miejsca, które sklepy są odwiedzane częściej, a które rzadziej, w jaki sposób docierają do centrum handlowego, jakie są najczęściej wybierane „ścieżki” poruszania się po centrum, ile czasu spędzają na zakupach, a ile na innych aktywnościach (restauracja, rozrywka) itp.Informacje te można uzyskać dzięki CMX Analytics, który analizuje dane w wielu wymiarach przestrzennych, czasowych i logicznych.
Wykorzystanie aplikacji w doskonały sposób ułatwia planowanie rozwoju centrum, dobór odpowiednich działań marketingowych, weryfikację polityki cen najmu oraz trafności położenia danego lokalu itd. System daje również szereg korzyści najemcom, gdyż niemal od ręki dostają pełną analizę z konkretnymi danymi, np.: ile osób odwiedziło sklep, ile zatrzymało się przy wystawie a ile w ogóle nie zwróciło na nią uwagi. Ponadto dzięki CMX Analytics możemy ustalić ile osób jest pierwszy raz w danym salonie a ile osób powtórnie, oraz jak często wracają i gdzie udają się po wizycie w danym sklepie itp.
To jednak nie koniec możliwości, a dopiero początek! Aplikacja CMX Engagement umożliwia wykorzystanie smartfonów do połączenia i zalogowania do sieci WiFi np. poprzez własną stronę lub portal społecznościowy np. Facebook. W ten sposób użytkownik od razu może znaleźć się na stronie danego sklepu, restauracji i zapoznać się z ofertą lub zostać powiadomiony o nowej ofercie, jak również dołączyć do grona „przyjaciół” wybranej strony.Połączenie z siecią WiFi umożliwia więc prowadzenie dialogu z klientem i poznanie jego preferencji. Wszystko to w celu przygotowania specjalnej, spersonalizowanej oferty, której efektem będzie zakup osobisty. Niewątpliwą przewagą w tym przypadku jest możliwość fizycznego kontaktu z wybranym produktem – można dotknąć, przymierzyć i sprawdzić. Aplikacja mobilna jest swoistą hybrydą zakupów internetowych i tradycyjnych. Wspiera proces sprzedaży i znacznie uatrakcyjnia wizyty w centrum handlowym, nie tylko poprzez łatwiejsze wyszukiwanie interesujących ofert, ale również np. dostarczając mapę obiektu wraz z usługą nawigacji.
Coraz więcej osób chce używać swoich urządzeń mobilnych, już nie tylko do realizacji połączeń telefonicznych, wysyłania i odbierania wiadomości SMS lub prostego surfowania po Internecie czy przeglądania poczty elektronicznej. Innowacje technologiczne pozwalają już teraz w pełniejszy sposób wykorzystywać możliwości oferowane przez miejsce, w którym się znajdujemy np. oglądanie powtórek w trakcie meczu na stadionie, nawigowanie po centrum handlowym, czy też korzystanie z interaktywnego przewodnika po muzeum. Urządzenia muszą więc być świadome otoczenia, w którym są używane, aby dostarczyć informacje najbardziej w danym miejscu i momencie przydatne. W natłoku informacji pozwoli to na dostarczanie konkretnych informacji dostosowanych do konkretnych potrzeb. Tak zapewne będzie wyglądała wizyta w centrum handlowo-rozrywkowym przyszłości.

Autorem tekstu jest Maciej Flak, PSS Cisco Enterprise Networking/Mobility, Cisco Systems Poland, przy współpracy z Pawłem Majewskim, Key Account Managerem z EIP Sp. z o.o. Artykuł ukazał się 28.06.2014 na łamach portalu Forbes Polska www.forbes.pl

Copy as a Plain Text

Share

Related Stories
VersaStack: unikalne połączenie rozwiązań Cisco i IBM

ago

Stworzona – we współpracy Cisco i IBM – oferta łączy najlepsze w swojej klasie systemy serwerowe, rozwiązania sieciowe i pamięci masowe. W jaki sposób VersaStack umożliwia sprawną transformację infrastruktury IT, niezbędną w świecie bezkompromisowych potrzeb biznesowych, stałej presji kosztowej i ciągłej zmiany opowiedział Paweł Korzeniewski - Key Account Manager w EIP.
CISCO DNA - Pełna programowalność, automatyzacja, prywatność i bezpieczeństwo?

ago

Instynktownie odróżniamy rzeczy dobre od złych, stale się uczymy i wiemy, dokąd zmierzamy. Czy sieć może być równie inteligentna? Zadając sobie to pytanie, Cisco Systems rozpoczęło prace nad koncepcją intuicyjnej sieci. 20 czerwca tego roku zaprezentowało najnowsze osiągnięcia w technologiach sieciowych określane mianem innowacji dekady. Inżynierowie Cisco wypracowali schemat sieci, które potrafią uczyć się, rozpoznawać intencje i zapewnić bezpieczeństwo swoim użytkownikom. Tomorrow starts here.
Cisco ASAP, czyli nowa uniwersalna architektura dla centrów danych 

ago

Konkurencja nigdy nie śpi! Każda firma lub przedsiębiorstwo, która chce przetrwać na rynku, nieustannie musi się doskonalić i przystosowywać do zmieniających się warunków. W branży IT oznacza to transformację technologiczną na wszystkich frontach.
Cisco DNA - Digital Network Architecture

ago

Według danych IDC (Worldwide Digital Transformation Spending Guide) do 2019 roku cyfryzacja biznesu przyniesie korzyści rzędu 2,1 biliona dolarów. Cisco Systems opracowało innowacyjne rozwiązania, które przystosowują sieć do ery cyfrowej i rozwiązują problemy związane z rozproszoną technologią oraz stale rosnącą liczbą urządzeń podłączonych do sieci. 

Sposób Hitachi Data Systems na szybsze wdrożenia rozwiązań IT

Organizacje IT chcą szybko i efektywnie wdrażać infrastrukturę IT, jednak nie kosztem jakości. Te czasami trudne do pogodzenia cele prowadzą bezpośrednio do rozwiązań zunifikowanych.