Rewolucja czy ewolucja w systemach Storage’owych?

Rewolucja czy ewolucja w systemach Storage’owych?

Published

Wirtualizacja to jeden z najważniejszych trendów IT w ostatnich latach. Wyższa wydajność systemów, niższe i bardziej przewidywalne koszty IT oraz bezpieczeństwo – to korzyści, dla których warto inwestować w innowacyjne rozwiązania!

Żyjemy w świecie informacji, gdzie wartościowe dane przyjmują różne formy i docierają do nas z nieograniconej ilości źródeł. Szeroko pojęty biznes oczekuje usług coraz wyższej jakości i nieprzerwanej gotowości do ich świadczenia. Infrastruktura IT stanowi często najważniejszy element w osiągnięciu przewagi konkurencyjnej. Kluczowe dane muszą być anali­zowane szybko i dokładnie, a krytyczne aplikacje powinny działać efektywnie i nieprzerwanie. Coraz większa złożoność oraz ilość informacji stanowi niemałe wyzwanie. Z tego po­ wodu IBM konsekwentnie inwestuje w rozwój technologii wirtualizacji. Efektem jest IBM System Storage SAN Volu­me Controller – rewolucja w systemach pamięci masowych. Jeżeli ilość Twoich danych i koszty zarządzania nimi rosną zbyt szybko, ten system pozwala na lepsze wykorzystanie istniejących zasobów bez konieczności rozbudowy infrastruktury. IBM SAN Volume Controller (SVC) dostarcza korzyści wirtualizując pamięć masową w różnych środowiskach: od dużych przedsiębiorstw, przez średnie do małych środowisk.
Cala macierz IBM Storwize V7000 jest zwirtualizowana, dzięki czemu umożliwia szybkie i elastyczne tworzenie woluminów i zmian w konfiguracji, a także przenoszenie danych pomiędzy dyskami. Umożliwia również optymalizację położenia danych dla zwiększenia wydajności. IBM  Storwize  V7000 daje możliwości wirtualizacji zewnętrznych zasobów dyskowych. Pozwala więc na scentralizowane zarządzanie infrastrukturą pamięci masowej tak, by lepiej wykorzystać  już posiadaną pa mięć, zamiast wciąż rozbudowy wać system dyskowy. IBM SAN Volume Controller udostępnia pojedynczy punkt sterowania i przejmuje kontrolę nad dotychczas używaną pamięcią masową, zachowując wszystkie istniejące informacje. Taka strategia przyspiesza i upraszcza implementację, a przy tym pozwala do minimum ograniczyć zapotrzebowanie na dodatkową pamięć masową. Pierwsze korzyści z implementacji systemu osiągane są w ciągu kilku dni, a nie tygodni lub miesięcy, co jednocześnie eliminuje koszt dodatkowych narzędzi migracyjnych.

Najważniejsze cechy:

  • uproszczone i scentralizowane zarządzanie infrastrukturą pamięci masowej
  • znaczna oszczędność miejsca na dane – funkcja Thin provisioning pozwala na dynamiczne przydzielanie miejsca tylko na zasoby, z których naprawdę się korzysta
  • 3-krotnie większa wydajność dzięki zautomatyzowanej migracji na wysoko wydaje dyski SSD – funkcja Easy Tier®
  • zapis do pięciu razy więcej aktywnych danych w tej samej fizycznej przestrzeni dyskowej za pomocą programu IBM® Real-time Compression™
  • maksymalne wykorzystanie istniejących już pa­mięci masowych nawet różnych producentów – możliwość zewnętrznej wirtualizacji
  • pełna integracja z oprogramowaniem do tworzenia i zarządzania kopiami zapasowymi rodziny Tivoli®
  • zwiększone bezpieczeństwo dzięki szybkiej i bezproblemowej integracji z istniejącymi systemami dyskowymi
  • oszczędność inwestycji dzięki zaawansowanym funkcjom dostęp­nym w cenie rozwiązania – Flash Copy®, migracja danych pomiędzy rozwiązaniami nawet różnych producentów, podłączenie do zewnętrznych hostów i wiele innych

Artykuł ukazał się również w miesięczniku Forbes 02/2014. 

Masz pytania? Napisz do nas!

Copy as a Plain Text

Share

Related Stories
Największe różnice między Microsoft Dynamics NAV(Microsoft Dynamics 365Business Central) a Microsoft Dynamics AX (Microsoft dynamics 365 for Operations)

ago

Klienci często zastanawiają się jaki system ERP wybrać: Dynamics NAV (Microsoft Dynamics 365 Business Central)  czy Dynamics AX (Dynamics 365for Operations). To często zadawane pytanie. 
Extreme 365 - relacja z konferencji

ago

Prawie 1000 osób – partnerów, klientów, konsultantów i programistów spotkało się 19 marca w Dubrowniku na czterodniowej konferencji Extreme365, poświęconej w całości możliwościom, przyszłości i pracy ze środowiskiem Microsoft Dynamics 365. 
Wsparcie użytkownika za pomocą rozwiązań typu Serwis Desk – jak zorganizować idealny system?

ago

Słysząc określenie Help Desk, często wyobrażamy sobie grupę informatyków pochylonych nad komputerem bądź rozmawiających przez telefon z użytkownikami o problemie z serwerem, drukarką czy błędem pojawiającym się podczas obsługi aplikacji. Obecnie Help Desk nie pełni jedynie funkcji pomocy z dziedziny IT, jest to raczej pierwsza linia wsparcia w centrach usług wspólnych, w dziedzinie księgowości i finansów, kadr i płac, logistyki, a nawet gospodarki magazynowej.
EIP partnerem Click Dimensions

ago

W grudniu 2017 firma EIP podpisała umowę partnerską z Click Dimensions, producentem dedykowanego rozwiązania do automatyzacji marketingu na platformie Microsoft Dynamics 365.

Wykryj, połącz, zachęć – czyli jak nowe technologie zrewolucjonizują tradycyjne zakupy w centrach handlowych

Kupując w Internecie nie jesteśmy anonimowi. Każdy sklep internetowy ma wiedzę o tym co, kiedy i za ile kupiliśmy oraz jakie są nasze preferencje i zainteresowania. Handel tradycyjny, czyli realizowany poprzez centra handlowe pozornie nie daje takich możliwości. Osoba wchodząca do salonu sprzedaży pozostaje praktycznie anonimowa. Nie wiadomo jakie są jej ulubione marki, czy to pierwsze czy też kolejne odwiedziny w danym sklepie, co kupiła lub jakie miejsce odwiedziła wcześniej. Sytuacja ta jednak ma szansę szybko się zmienić dzięki zastosowaniu technologii mobilnych.