Czym są "Usługi Zarządzane” i czy warto z nich korzystać?

Czym są "Usługi Zarządzane” i czy warto z nich korzystać?

Published

Na to pytanie stara się odpowiedzieć wielu przedsiębiorców. Na co dzień uczestniczymy w rozmowach o tym jak najkorzystniej dobrać pakiety tych usług i podzielić obowiązki pomiędzy wewnętrzny i zewnętrzny dział IT. Na W tym artykule zebraliśmy najważniejsze informacje o tym jak należy rozumieć zagadnienie Usług Zarządzanych i jakie korzyści mogą one przynieść.

Usługi zarządzane (ang. Managed IT Services) jest to outsourcing technologicznych i informatycznych procesów i operacji firmy. Oznacza to, że zadaniami - nie zawsze wszystkimi - departamentu IT przedsiębiorcy, zajmuje się wyspecjalizowana zewnętrzna firma.  
Usługi zarządzane wiążą się z m.in. z obsługą aplikacji, zarządzaniem data center i bazami danych, back-upem, serwerami i zarządzaniem siecią firmową, a także monitoringiem ruchu i sieci oraz bezpieczeństwem. Przedsiębiorstwa z każdej branży od medycznej do finansowej oprócz swoich głównych celów muszą dbać o rozwój IT swojej firmy, tak aby nie pozostawać w tyle za konkurencją. Często jest to niezwykle trudne, ze względu na wysokie koszty usług informatycznych, brak odpowiednich technologii czy pracowników. Odpowiedzią na to są właśnie usługi zarządzane.

5 powodów, dla których warto korzystać z usług zarządzanych

  • Nowoczesne technologie
Dostawcy usług zarządzanych (ang. Managed Service Providers – MSPs) korzystają z najnowszego sprzętu i technologii dostępnych teraz na rynku. Przedsiębiorca nie musi inwestować w sprzęt i rozwiązania informatyczne, które z biegiem czasu staną się nieaktualne. Dzięki „usługom zarządzanym” ma gwarancję najnowszych technologii. 
  • Mniejsze koszty i elastyczność
Inwestycja we własny dział IT jest niezwykle droga. Koszty generowane są przez specjalistyczne kadry, hardware, software i licencje. Usługi zarządzane pozwalają zmniejszyć wydatki. Częstą praktyką, z którą się spotykamy to podział obowiązków pomiędzy dostawcą usług zarządzanych i działem IT przedsiębiorstwa. Gdy wykonywaniem zadań zajmuje się zewnętrzny provider, z którym przedsiębiorstwo rozlicza się miesięcznie, ogromnym atutem jest elastyczność. Płacimy za to, z czego chcemy korzystać a zbędne rozwiązania, które nie przynoszą zysków szybko zostają wyeliminowane.

  • Zmniejszenie ryzyka
Przedsiębiorstwa posiadające tylko własne działy IT, muszą liczyć się z ryzykiem, jakie ponoszą. Naprawienie niespodziewanych problemów związanych z bazami danych, awariami data center czy błędami software’u mogą trwać kilka godzin i wymagać dużych nakładów pieniężnych. W usługach zarządzanych obsługa systemów stoi po stronie providera i musi być dobrze zabezpieczona. Ekspresowe reakcje i wsparcie są zagwarantowane przez SLA.  
  • Wysokie bezpieczeństwo
Dostawcy usług zarządzanych, jak np. EIP Sp. z o.o. zapewniają wysokie bezpieczeństwo i wsparcie 24x7x365. Często gwarantem są rządowe certyfikaty czy międzynarodowe standardy ISO / TL. Przedsiębiorca nie obsługuje serwerów, chmury i jej zabezpieczeń, firewallów i nie szyfruje danych. To należy do providera. Dodatkowo, najważniejsze dla firmy dane zawsze będą bezpieczne, możliwe do odzyskania i dostępne z dowolnej lokacji.
  • Skupienie się na celach
Usługi zarządzane pozwalają odciążyć firmę od inwestycji w technologie IT. Przedsiębiorstwo i jego pracownicy mogą skupić się na głównych zadaniach firmy – realizowaniu inwestycji pomagających zdobywać nowych klientów i ekspansji na kolejne rynki. Wewnętrzne działy IT koncentrują się na zarządzaniu krytycznymi sprawami i wsparciu biznesu w realizacji strategii rozwoju, dla której w dzisiejszych czasach technologia ma ogromne znaczenie.
EIP oferując rozwiązania „usług zarządzanych” (ang. „Managed IT Services”)  współpracuje z vendorami jako autoryzowany partner serwisowy. Firma gwarantuje całodobowe wsparcie, a wszystkie zadania dotyczące rozwiązań technologicznych i bezpieczeństwa są realizowane przez certyfikowanych inżynierów. 

Copy as a Plain Text

Share

Related Stories
Bezpieczeństwo w mobilnym świecie - 5  insightów o Cisco Umbrella

ago

W Stanach Zjednoczonych, tylko na serwery rządowe przeprowadzanych jest dziennie ponad 4 000 ataków. Roczna wartość płaconych z tego tytułu okupów mieści się w przedziale między 287 a 574 mln USD. A przecież ransomware, Stany Zjednoczone i komputery rządowe, to tylko wierzchołek góry lodowej. Jeśli dodamy do tego mnogość zagrożeń, botnetów, malware’u, to wyłaniający się obraz przekonuje, że to najgroźniejsza i najszybciej rosnące kategorie zagrożeń sieciowych – niebezpieczne i kosztowne.
CISCO DNA - Pełna programowalność, automatyzacja, prywatność i bezpieczeństwo?

ago

Instynktownie odróżniamy rzeczy dobre od złych, stale się uczymy i wiemy, dokąd zmierzamy. Czy sieć może być równie inteligentna? Zadając sobie to pytanie, Cisco Systems rozpoczęło prace nad koncepcją intuicyjnej sieci. 20 czerwca tego roku zaprezentowało najnowsze osiągnięcia w technologiach sieciowych określane mianem innowacji dekady. Inżynierowie Cisco wypracowali schemat sieci, które potrafią uczyć się, rozpoznawać intencje i zapewnić bezpieczeństwo swoim użytkownikom. Tomorrow starts here.
4 mity na temat chmurowego systemu POS

ago

Popularność wykorzystania chmury do przetwarzania danych rośnie, a system zarządzania sprzedażą online (Point of Sale - POS) jest obecnie coraz częściej wykorzystywany przez sprzedawców detalicznych. Oprócz tego, że przyspiesza on procesy biznesowe, jednocześnie może znacząco zminimalizować koszty!
GDPR (RODO), czyli dlaczego lepiej zabezpieczać dane

ago

GDPR (General Data Protection Regulation), a po polsku RODO (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) wejdzie w życie 25 maja 2018 r. Unijne rozporządzenie wprowadzi nowe przepisy dotyczące bezpieczeństwa danych i ich przetwarzania, które już teraz przerażają niektórych przedsiębiorców. Co ulegnie zmianie i jakie mogą być kary za niestosowanie się do nowych zaleceń? O czym w szczególności warto pamiętać?

Warto postawić na przejrzystą analitykę

Nadeszły czasy biznesu odpowiedzialnego, w którym skuteczna analiza danych i strategiczne podejście do zarządzania na wielu szczeblach organizacji stanowią o istotnej przewadze w warunkach stale zmieniającego się otoczenia biznesowego. W sierpniowym numerze ITwiz Marta Osiak - Dynamics NAV Department Director, komentuje jak w procesach biznesowych do analizy wykorzystać potencjał Power BI.