Czym są "Usługi Zarządzane” i czy warto z nich korzystać?

Czym są "Usługi Zarządzane” i czy warto z nich korzystać?

Published

Na to pytanie stara się odpowiedzieć wielu przedsiębiorców. Na co dzień uczestniczymy w rozmowach o tym jak najkorzystniej dobrać pakiety tych usług i podzielić obowiązki pomiędzy wewnętrzny i zewnętrzny dział IT. Na W tym artykule zebraliśmy najważniejsze informacje o tym jak należy rozumieć zagadnienie Usług Zarządzanych i jakie korzyści mogą one przynieść.

Usługi zarządzane (ang. Managed IT Services) jest to outsourcing technologicznych i informatycznych procesów i operacji firmy. Oznacza to, że zadaniami - nie zawsze wszystkimi - departamentu IT przedsiębiorcy, zajmuje się wyspecjalizowana zewnętrzna firma.  
Usługi zarządzane wiążą się z m.in. z obsługą aplikacji, zarządzaniem data center i bazami danych, back-upem, serwerami i zarządzaniem siecią firmową, a także monitoringiem ruchu i sieci oraz bezpieczeństwem. Przedsiębiorstwa z każdej branży od medycznej do finansowej oprócz swoich głównych celów muszą dbać o rozwój IT swojej firmy, tak aby nie pozostawać w tyle za konkurencją. Często jest to niezwykle trudne, ze względu na wysokie koszty usług informatycznych, brak odpowiednich technologii czy pracowników. Odpowiedzią na to są właśnie usługi zarządzane.

5 powodów, dla których warto korzystać z usług zarządzanych

  • Nowoczesne technologie
Dostawcy usług zarządzanych (ang. Managed Service Providers – MSPs) korzystają z najnowszego sprzętu i technologii dostępnych teraz na rynku. Przedsiębiorca nie musi inwestować w sprzęt i rozwiązania informatyczne, które z biegiem czasu staną się nieaktualne. Dzięki „usługom zarządzanym” ma gwarancję najnowszych technologii. 
  • Mniejsze koszty i elastyczność
Inwestycja we własny dział IT jest niezwykle droga. Koszty generowane są przez specjalistyczne kadry, hardware, software i licencje. Usługi zarządzane pozwalają zmniejszyć wydatki. Częstą praktyką, z którą się spotykamy to podział obowiązków pomiędzy dostawcą usług zarządzanych i działem IT przedsiębiorstwa. Gdy wykonywaniem zadań zajmuje się zewnętrzny provider, z którym przedsiębiorstwo rozlicza się miesięcznie, ogromnym atutem jest elastyczność. Płacimy za to, z czego chcemy korzystać a zbędne rozwiązania, które nie przynoszą zysków szybko zostają wyeliminowane.

  • Zmniejszenie ryzyka
Przedsiębiorstwa posiadające tylko własne działy IT, muszą liczyć się z ryzykiem, jakie ponoszą. Naprawienie niespodziewanych problemów związanych z bazami danych, awariami data center czy błędami software’u mogą trwać kilka godzin i wymagać dużych nakładów pieniężnych. W usługach zarządzanych obsługa systemów stoi po stronie providera i musi być dobrze zabezpieczona. Ekspresowe reakcje i wsparcie są zagwarantowane przez SLA.  
  • Wysokie bezpieczeństwo
Dostawcy usług zarządzanych, jak np. EIP Sp. z o.o. zapewniają wysokie bezpieczeństwo i wsparcie 24x7x365. Często gwarantem są rządowe certyfikaty czy międzynarodowe standardy ISO / TL. Przedsiębiorca nie obsługuje serwerów, chmury i jej zabezpieczeń, firewallów i nie szyfruje danych. To należy do providera. Dodatkowo, najważniejsze dla firmy dane zawsze będą bezpieczne, możliwe do odzyskania i dostępne z dowolnej lokacji.
  • Skupienie się na celach
Usługi zarządzane pozwalają odciążyć firmę od inwestycji w technologie IT. Przedsiębiorstwo i jego pracownicy mogą skupić się na głównych zadaniach firmy – realizowaniu inwestycji pomagających zdobywać nowych klientów i ekspansji na kolejne rynki. Wewnętrzne działy IT koncentrują się na zarządzaniu krytycznymi sprawami i wsparciu biznesu w realizacji strategii rozwoju, dla której w dzisiejszych czasach technologia ma ogromne znaczenie.
EIP oferując rozwiązania „usług zarządzanych” (ang. „Managed IT Services”)  współpracuje z vendorami jako autoryzowany partner serwisowy. Firma gwarantuje całodobowe wsparcie, a wszystkie zadania dotyczące rozwiązań technologicznych i bezpieczeństwa są realizowane przez certyfikowanych inżynierów. 

Copy as a Plain Text

Share

Related Stories
5 błędów, których można uniknąć przy wdrażaniu systemu ERP

ago

Systemy ERP znacząco poprawiają funkcjonowanie firmy. Enterprise Resource Planning, czyli Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa integruje ze sobą wszystkie działy, zwiększając wydajność i przyspieszając rozwój firmy. Jak uniknąć błędów przy wdrażaniu takiego systemu?
Romans technologii i branży retail. Czy ten związek ma przyszłość?

ago

Rozwój technologii nie tylko pchnął branżę IT do przodu, ale wkroczył na terytorium sprzedaży detalicznej. Teraz najbardziej dynamicznie rozwijającą się gałęzią jest e-commerce, a producenci starają się wdrażać kolejne innowacje technologiczne, aby przyciągnąć klienta.
Microsoft wciąż na szczycie  rankingu cloud-computingu. Kto uplasował się za nim?

ago

Prestiżowy magazyn Forbes opublikował ranking rozwiązań chmurowych. Podium zajmuje odpowiednio IBM, Amazon i Microsoft. Zestawienie sporządził Bob Evans, były specjalista od strategii komunikacyjnej z firm SAP i Oracle, a teraz prezes Evans Strategic Communications.
Development and Operation, czyli czym właściwie jest DevOps?

ago

DevOps jest bardzo modnym pojęciem w biznesie IT  XXI wieku. Gdyby zapytać się o jego definicję pięciu specjalistów IT, każdy z nich powie co innego. Czym więc właściwie jest? Najlepiej DevOps przedstawić jako nurt w IT, postulujący połączenie tworzenia i rozwoju aplikacji z operacjami na nich przeprowadzanymi.

Warto postawić na przejrzystą analitykę

Nadeszły czasy biznesu odpowiedzialnego, w którym skuteczna analiza danych i strategiczne podejście do zarządzania na wielu szczeblach organizacji stanowią o istotnej przewadze w warunkach stale zmieniającego się otoczenia biznesowego. W sierpniowym numerze ITwiz Marta Osiak - Dynamics NAV Department Director, komentuje jak w procesach biznesowych do analizy wykorzystać potencjał Power BI.