Dlaczego powinieneś uprościć system collaboration w swojej firmie?

Dlaczego powinieneś uprościć system collaboration w swojej firmie?

Published

Obecnie współpraca i komunikacja w biznesie (collaboration) na każdym kroku wykorzystuje internet. Dzieje się tak, ponieważ współzależny system pracy zastąpił dotychczasowy model indywidualny. 

Większość z nas, aby wykonać przydzielone zadanie, musi skontaktować się z ekspertem w firmie, kolegą z zespołu czy klientem zza granicy. Dużo projektów, szczególnie w branży technologicznej, realizowanych jest w wyspecjalizowanych zespołach. Jednak w miejscu zgranych zespołów pracujących ze sobą kilka lat bez większych zmian, pojawiły się teraz zwinne grupy, w których pracownicy wymieniają się rolami, często zmieniają team i tak naprawdę rzadko fizycznie znajdują się obok siebie. Pracujemy z każdego miejsca na świecie, w różnych strefach czasowych i różnych językach. Te zmiany wymagają umiejętności do ekspresowej aklimatyzacji oraz łatwości w nawiązywaniu relacji. Obok umiejętności miękkich, wyjątkowo pomocna staje się zaawansowana technologia. Proste i szybkie w obsłudze narzędzia collaboration, które posiadają wszystkie potrzebne nam funkcje, są więc potrzebne w każdym nowoczesnym miejscu pracy. 

Od czego zacząć?

Portfolio rozwiązań do współpracy jest ogromne - od platform do spotkań online przez urządzenia mobilne po skalowalne urządzania konferencyjne i oprogramowanie do zarządzania konferencjami. Jednak aby szybko rozpocząć efektywną współpracę możemy zacząć od
wyboru odpowiedniej platformy, która umożliwia prowadzenie interaktywnych konferencji, spotkań internetowych, nauki przez internet, czy prowadzenia szkoleń on-line. Jedną z często wdrażanych przez EIP platform jest Cisco WebEx, która pozwala na bardzo płynne dzielenie się plikami, audio i wideo w czasie rzeczywistym. To wyspecjalizowany produkt, który gwarantuje najwyższą jakość współpracy z dowolnego miejsca. 

Cisco WebEx - pracuj tam gdzie jesteś

Technologia działa w oparciu o data center znajdujące się m.in. w Azji, Stanach Zjednoczonych i Europie (na terenie Unii) i korzystają z niej klienci rozsiani po świecie. Mimo skali, na pierwszym miejscu znajduje się bezpieczeństwo, które zapewniane jest poprzez zaawansowany mechanizm enkrypcji. Cisco WebEx charakteryzują trzy filary: simple experience, rich functionality, flexible architecture. Simple experience to określenie dla wyjątkowej prostoty w użytkowaniu WebEx, która zaczyna się już od „wejścia” do spotkania. Każdy użytkownik posiada swój personalny pokój, do którego może zaprosić nawet gości nie posiadających zainstalowanej aplikacji. Można to zrobić za pomocą przesłania adresu www swojego pokoju do wybranej osoby, która następnie otwiera go w dowolnej przeglądarce. Jest to tylko jedno z wielu intuicyjnych, ułatwiających pracę (i życie) rozwiązań. Drugi filar, rich functionality, opisuje różnorodność funkcji będących zawsze pod ręką. Do wyboru są np. różne typy spotkań: general meetings, events, support, training, small team. Wszystkie dostępne jako B2B/B2C oraz video/audio conferencing. Ostatni filar, czyli flexible architecture świadczy o zaawansowanej architekturze, łatwej do implementacji w różnym środowisku. Między innymi dzięki temu z Cisco WebEx można korzystać na wielu platformach, takich jak iOS, Android, desktop, bez względu po której stronie wirtualnego spotkania aktualnie się znajdujemy.

Artykuł został przygotowany na podstawie materiałów co-marketingowych Cisco Systems

Global Connections with Cisco WebEx

Global Connections with Cisco WebEx

Więcej o portfolio rozwiązań Cisco Collaboration możesz dowiedzieć się w portalu collaboration-expert.pl

Cisco Collaboration Expert – Cisco Collaboration Expert

http://collaboration-expert.pl

Masz pytania związane z Cisco Collaboration?
Napisz do nas:
cisco@eip.pl 

Copy as a Plain Text

Share

Related Stories
5 błędów, których można uniknąć przy wdrażaniu systemu ERP

ago

Systemy ERP znacząco poprawiają funkcjonowanie firmy. Enterprise Resource Planning, czyli Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa integruje ze sobą wszystkie działy, zwiększając wydajność i przyspieszając rozwój firmy. Jak uniknąć błędów przy wdrażaniu takiego systemu?
Romans technologii i branży retail. Czy ten związek ma przyszłość?

ago

Rozwój technologii nie tylko pchnął branżę IT do przodu, ale wkroczył na terytorium sprzedaży detalicznej. Teraz najbardziej dynamicznie rozwijającą się gałęzią jest e-commerce, a producenci starają się wdrażać kolejne innowacje technologiczne, aby przyciągnąć klienta.
Microsoft wciąż na szczycie  rankingu cloud-computingu. Kto uplasował się za nim?

ago

Prestiżowy magazyn Forbes opublikował ranking rozwiązań chmurowych. Podium zajmuje odpowiednio IBM, Amazon i Microsoft. Zestawienie sporządził Bob Evans, były specjalista od strategii komunikacyjnej z firm SAP i Oracle, a teraz prezes Evans Strategic Communications.
Development and Operation, czyli czym właściwie jest DevOps?

ago

DevOps jest bardzo modnym pojęciem w biznesie IT  XXI wieku. Gdyby zapytać się o jego definicję pięciu specjalistów IT, każdy z nich powie co innego. Czym więc właściwie jest? Najlepiej DevOps przedstawić jako nurt w IT, postulujący połączenie tworzenia i rozwoju aplikacji z operacjami na nich przeprowadzanymi.

5 naukowych innowacji na najbliższe 5 lat od IBM Research

IBM Research kontynuuje prace nad udoskonaleniem instrumentów naukowych, aby to, co niewidzialne, stało się widzialne zarówno w makro, jak i nanoskali. Prognoza IBM 5 in 5 jest oparta na badaniu trendów rynkowych i społecznych oraz na przełomowych technologiach tworzonych w laboratoriach IBM Research rozsianych po całym świecie. Poniżej 5 innowacji, które staną się rzeczywistością w ciągu następnych 5 lat.